Για την εγκατάσταση του στην Λαμία

Σε συνεργασία με τις Νέες Μορφές  ο Βασίλης Σίμος συμμετείχε  από το 1963 έως το 1971 σε ομαδικές εκθέσεις στη Γαλλία (Παρίσι, Μπορντώ) και κυρίως την Αμερική.  Η  STABLE  ART GALLERYστην Αριζόνα,  με την οποία συνεργαζόταν οι Νέες     Μορφές στις 9-3-71 του ζητά απ’ ευθείας συνεργασία, αλλά εκείνος αρνείται .

Παν-004.tif

Βασίλης Σίμος  1963 Αγροτικό Λάδι σε μουσαμά 70×100

Σε ερώτηση δημοσιογράφου γιατί αποφεύγει να προωθεί το έργο του ο Β.Σ. απαντάει

«Δεν ξέρω  αν είναι θέμα μετριοφροσύνης , πιστεύω όμως ότι αν είχαμε οι καλλιτέχνες πιστέψει στην μετριοφροσύνη  είναι σίγουρο ότι ο κόσμος θα μπορούσε να πλησιάσει πιο πολύ εμάς και το έργο μας . Είμαι ευχαριστημένος πάρα πολύ γιατί μου δόθηκαν  οι  ευκαιρίες για μια διαφορετικότερη καριέρα, αλλά  δεν ξέρω μήπως , αν την ακολουθούσα, το έργο μου θα ήταν κι αυτό διαφορετικό Όταν βρεθείς  μέσα στους κύκλους της Τέχνης ,  γκαλερί , κριτικούς  , πελάτες , σίγουρα έχεις πολλά θετικά . Γίνεται μέσω αυτών γρήγορα γνωστό το έργο σου , αλλά  το περιβάλλον εκεί, όσο κι αν σε βοηθά καλλιτεχνικά , υποσυνείδητα σου δείχνει το δικό του δρόμο . Από θέμα χαρακτήρα εγώ δεν μπορούσα να τον ακολουθήσω.

Κάτι ανάλογο έχει γράψει κι ο  πρώτος του Δάσκαλος στην Τέχνη  Αλ. Κοντόπουλος   στην «Εκμυστήρευση», Δεκ. 1974

«…το συνηθέστερο, οι πνευματικοί άνθρωπο- κυνηγούν πιο πολύ την προσωπική προβολή τους. Εργάζονται για να εδραιώσουν μια καριέρα. Και όπως είναι φυσικό, αυτό επιδιώκεται με κάθε μέσον, ακόμη και με τις πιο αντιπνευματικές ενέργειες. Μεταπολεμικά αυτό έχει γίνει σχεδόν κανόνας. Από πάντα υπήρχε αυτό το πάθος του καριερισμού. Στις μέρες μας νέες δυνατότητες αυτοδιαφήμισης προσφέρονται με αφθονία, σε τρόπο που απέγινε πια μια πρώτη φροντίδα η επιδίωξη ψευδώνυμης φιλοπρωτείας…»

Στην συνέντευξη  Το 1998 στο περιοδικό  ΑΝΩΘΕΝ αναφέρει σχετικά «Το να δέχεσαι ένα καλοπροαίρετο  έπαινο  για την  προσπάθεια σου ,  το βρίσκω όχι μόνο θετικό , αλλά και απαραίτητο για  να μπορέσεις να συνεχίσεις .Πρέπει όμως να μετράς καλά αυτόν τον έπαινο, να μην τον  μεγαλοποιείς , να τον κρατάς μέσα σου για δύναμη και να μην τον χρησιμοποιείς για να πεισθείς και να πείσεις. Άλλωστε η διαφήμιση προηγείται του έργου ενός καλλιτέχνη, ενώ η φήμη έπεται. Η φήμη καταξιώνει, αλλά αργεί να έρθει. Θέλει χρόνο, υπομονή και αφοσίωση.

Πολλές φορές ο Βασίλης Σίμος αναγκάσθηκε να απολογείται, γιατί εξακολουθούσε να ζει στη Λαμία. Σε ερώτηση δημοσιογράφου, γιατί  δεν συνέχισε να ζει στην Αθήνα ο Βασίλης Σίμος απαντά «Ότι δεν συνέχισα να ζω στην Αθήνα  ήταν δική μου επιλογή.  Δεν  θα άλλαζα τη ζωή μου με τίποτα. Ο τόπος μου δεν μου στέρησε τίποτα. Δεν πιστεύω ότι η επαρχία έχει στενά όρια. Τα όρια υπάρχουν στο μυαλό. Πιστεύω, ότι αν προσπαθείς να κάνεις πραγματική τέχνη δε θα χαθεί το έργο σου .Συμφωνώ όμως ότι πρέπει παρουσιάζουμε συχνά  δουλειά μας στο κοινό» 

1983

Βασίλης Σίμος , 1983 , τρίπτυχο ,Λαμία,λάδι σε μουσαμά

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: