1966 Νέες Μορφές , Αθήνα

 

sq_af_340 (5 of 26)O Βασίλης Σίμος ξεκινά την συνεργασία του  με την γκαλερί  «Νέες Μορφές»  στην Αθήνα το 1962,  όταν και μετέχει για πρώτη φορά στην Έκθεση Νέων Καλλιτεχνών της γκαλερί .

Από το 1962 ως και το 1965 συμμετέχει σε όλες τις ομαδικές εκθέσεις των Νέων Μορφών και πραγματοποιεί την πρώτη του ατομική έκθεση εκεί το 1966 .

Ο συντοπίτης του σπουδαίος ζωγράφος  Αλέκος Κοντόπουλος γράφει για τα έργα της έκθεσης «…ο χώρος του ουρανού λουσμένος από το διάχυτο φως δημιουργεί ατμόσφαιρα ψυχρής κατάνυξης και σιωπής. Υπάρχουν εικονικά στοιχεία δοσμένα με διαφάνεια παράξενη. Πολλή πάστα και πάνω σ’ αυτήν υπάρχουν λεπτοί τόνοι.Ο συνθετικός χαρακτήρας των έργων είναι προχωρημένος. Αυτό είναι και το χαρακτηριστικό των περισσότερων πινάκων.»

Εδώ απόψεις από την έκθεση από το προσωπικό αρχείο του Βασίλη Σίμου

Για τα έργα που παρουσίασε το 1966 στις Νέες Μορφές έγραψαν οι κριτικοί.

Νικος Ζίας ,Τεχνοκριτικός      Εφημερίδα  Μεσημβρινή  Αθήνα 28 Οκτωβρίου 1966

  «Ο Σίμος παρουσιάζει 30 πίνακες του στις επάνω Αίθουσες των «Νέων Μορφών».Τα θέματά του είναι παρμένα από την αγροτική κυρίως ζωή. Αγρότισσες, άλογα, η ίδια η φύση ζωγραφισμένα στην ώρα του πρώτου ερχομού της νύχτας, όταν μόνο τα περιγράμματα κι οι σκοτεινοί όγκοι των μορφών διαγράφονται. Αυτό το εύρημα  δίνει αφορμή για νοσταλγικές βουκολικές προεκτάσεις με πετυχημένα δείγματα όπως στο «πλένοντας στο ποτάμι», «άλογα στην  πηγή».

Βεατρίκη  Σπηλιάδη , τεχνοκριτικός   εφημερίδα. Δημοκρατική  Αλλαγή 15-10-66

 «..Ατμόσφαιρα βιβλική έχουν οι πίνακες του Βασίλη  Σίμου . Η φύση , που δεν είναι  εδώ , η αισθητική έκφραση της φυσιολατρείας , αλλά πλαισιώνει ή καθορίζει τις διάφορες φάσεις του ανθρώπινου μόχθου , έχει ανάγκη από μια παραστατική αντίληψη για να διατυπωθεί ζωγραφικά . Έτσι , σκηνές  ζωής της υπαίθρου με πρωταγωνιστές τους ανθρώπους και τα ζώα γράφονται με μια πληθωρική αδρότητα . Σα να τις χάραξε χέρι πλατύ και μαθημένο σε δουλειές αγροτικές . Αδρότητα που οφείλεται στην ιδιοσυγκρασία του ζωγράφου , αλλά και στην Ισπανική σχολή που σπούδασε και που ευνοεί την έντονη διαγραφή των σωμάτων.»

Απόκομμα από την εφημερίδα «Αθηναική» 1966

Άγγελος  Δόξας , τεχνοκριτικός  Εφημερίδα  Αθηναϊκή,  Αθήνα 11-10-66

«…Βασίλης  Σίμος .-Τριάντα πίνακες στις   «Νέες Μορφές « .Έντονο δείγμα της σωματικής προβολής του ζωγράφου και της δυναμικής ζωτικότητας της ισπανικής σχολής όπου έχει σπουδάσει . Φιγούρες αδρές και μεγαλόσχημες, σκοτεινές ή σε αντίφωτο  γεωμετρημένες δίχως λεπτομέρειες κι εκφραστικές από στάση ή κίνηση , χαρακτηρίζουν την τεχνοτροπία και την υποκειμενικότητα του ζωγράφου σε θέματα κυρίως αγροτιάς και μόχθου .»

Μίνα Βέργου – Βουτσινά, τεχνοκριτικός   εφημερίδα  Αθηναϊκή, Αθήνα  15 – 10 – 66

..Αντιθέτως ο Σίμος μας προσφέρει με αδρές γραμμές μεγάλες επιφάνειες και χρώματα άλλοτε μουντά , μελαγχολικά και άλλοτε φωτεινά και έντονα . Αυτό είναι κάτι που για πρώτη φορά  βλέπουμε στις συνθέσεις του Σίμου εν συγκρίσει με προηγούμενη εργασία του . Στους  τριάντα πίνακες του , τον κύριο ρόλο  κατέχει η  ανθρώπινη φιγούρα και γενικότερα ο Έλληνας αγρότης , με την διαφορά ότι ο καλλιτέχνης είναι ακόμη  επηρεασμένος [πράγμα που δεν βλάπτει]  από την ατμόσφαιρα της ισπανικής ζωής, την οποία έζησε περισσότερο λόγω των σπουδών του ..».

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: